ένα μη κερδοσκοπικό και μη εμπορικό πολιτιστικό ιστολόγιο - a non profit and a non commercialized cultural blog

Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2008

Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΩΤΟΛΑΜΠΟΥΣΑΣ ΣΤΟ ΛΙΒΑΝΟ -THE GREEK ORTHODOX MONASTERY OF SAYDET EL NOURIEH IN LEBANON

Μια χειμερινή νύχτα πίσω στο έτος 300 μ.Χ. δύο ναυτικοί βρέθηκαν να μάχονται για τη ζωή τους μέσα σε μια πολύ θυελλώδη θάλασσα. Πάνω στην απελπισία τους, άρχισαν να προσεύχονται, και η Παναγία εμφανίστηκε μέσα από ένα φως και τους καθοδήγησε στη γαλήνια ακτή του ακρωτηρίου Θεοπρόσωπον κοντά στο σημερινό χωριό Χαμάντ στο βόρειο Λίβανο. Οι ευγνώμονες ναυτικοί χάραξαν μια σπηλιά στον απότομο βράχο και έκαναν ένα προσκύνημα που αφιέρωσαν στη Παναγία, και το ονόμασαν Σαϊντέντ Ελ Νουριέχ που στα ελληνικά σημαίνει η Κυρά Παναγιά η Φωτολάμπουσα. Η εικόνα που τοποθετήθηκε στη σπηλιά-προσκύνημα ήταν θαυματουργή επειδή ανάβλυζε με το φως μέσα στη νύχτα για να καθοδηγήσει τα καράβια που έχαναν τη πορεία τους. Με το καιρό το προσκύνημα Σαϊντέντ Ελ Νουριέχ έγινε πασίγνωστο σε όλο το Λίβανο και λατρεύεται για αιώνες τώρα από το λαό του Λιβάνου όλων θρησκειών. Τον 17 αιώνα, ένα Ελληνικό Ορθόδοξο μοναστήρι κατασκευάστηκε στην κορυφή του βουνού, πάνω από την αρχική σπηλιά- εκκλησία. Όμως το μοναστήρι δεν ολοκληρώθηκε μέχρι 1880. Σήμερα το μοναστήρι της Παναγίας της Φωτολάμπουσας λειτουργεί ως Ελληνορθόδοξη γυναικεία Μονή. Πίσω από το μοναστήρι μπορείτε να βρείτε μια τραχιά πέτρινη σκάλα που οδηγεί στη παλαιά σπηλιά-εκκλησία. Η Μονή της Παναγίας της Φωτολάμπουσας θεωρείται ένα σημαντικό προσκύνημα από ανθρώπους που ανήκουν σε όλες τις θρησκείες από το Λίβανο και τις γειτονικές χώρες.

One winter night back in the year 300 A.D. two sailors found themselves struggling for their life on a very stormy sea. In despair, they began praying, and the Virgin Mary appeared to them as a light and guided them gently to the shore of Cape Theoprosopon near the modern day village of Hamat in Northern Lebanon. The grateful sailors carved a cave in the cliff and made a shrine which they dedicated to the Virgin Mary, and called it Saydet El Nourieh which in English means Our Lady of Light. The icon placed in the shrine was miraculous because it glowed with light at night to attract wayward ships. With time Saydet El Nourieh became famous throughout Lebanon and has been venerated for centuries by Lebanese of all faiths. In the 17th Century, a Greek Orthodox monastery was build at the top of the mountain, over the original cave-carved church. However the Monastery was not completed until 1880. Today the monastery of Saydet El Nourieh factions as a Greek Orthodox women's monastery. Behind the Monastery you can find a rough stone staircase leading to the cave-shrine. Saydet Al-Nourieh is considered a major attraction for pilgrims and believers from all sects and religions from Lebanon and neighboring countries.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου