ένα μη κερδοσκοπικό και μη εμπορικό πολιτιστικό ιστολόγιο - a non profit and a non commercialized cultural blog

Τρίτη, 12 Μαΐου 2009

Η τέχνη του Ιρανού ζωγράφου Χοσρόου Χασανζαντέ - The art of Iranian painter Khosrow Hassanzadeh

Ο Χοσρόου Χασανζαντέ (γ. 1963), είναι ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους ζωγράφους του Ιράν και ένας από τους λίγους Ιρανούς καλλιτέχνες που είχαν επιτυχία στη Δύση παρά το γεγονός ότι ο Χασανζαντέ έχει σκόπιμα επιλέξει να ζει και να εργάζεται στο Ιράν. Οι πίνακές του επικεντρώνονται στις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στη χώρα του, και συνδέονται στενά με τη δική του προσωπική εμπειρία και όραμα.
Ο πρώην πωλητής φρούτων και εθελοντής στρατιώτης, Χοσρόου Χασανζαντέ, είναι μία ασυνήθιστη φιγούρα μέσα στην ελίτ καλλιτεχνική σκηνή της Τεχεράνης. Αντιμετωπίζοντας ποικίλα θέματα όπως τον πόλεμο Ιράν-Ιράκ, δολοφονημένες πόρνες, γυναίκες με τζαντόρ και Ιρανούς παλαιστές, η πολυεπίπεδη, ανθρωπιστική τέχνη του Χασανζαντέ βάζει τον άνθρωπο ως επίκεντρο της και εξετάζει την σκληρή πολιτική πραγματικότητα.
Η ιρανική προέλευση του Χοσρόου Χασανζαντέ είναι η κύρια του πηγή έμπνευσης. Η τέχνη του επικεντρώνεται σε γεγονότα που συνδέονται με τον πολιτισμό και την πρόσφατη ιστορία του Ιράν. Ο Χασανζαντέ δεν αποφεύγει να καταπιαστεί με ευαίσθητα θέματα στην τέχνη του. Διάφορα θέματα που βρίσκονται μέσα στην ζωγραφική του περιλαμβάνουν το πρόσφατο πόλεμο κατά της τρομοκρατίας και την συνοδευτική εικόνα του Ιράν από την προοπτική της Δύσης. Η ζωγραφική και χαρακτική του Χοσρόου προσφέρει ένα οπτικό σχόλιο, το οποίο είναι προσωπικό και πολιτικό, μέσα από την ιρανική κοινωνία. Η τέχνη του Χοσρόου Χασανζαντέ περιέχει πολλές αναφορές στον οπτικό θρησκευτικό πολιτισμό του Ιράν και στις οπτικές εικόνες της κρατικής προπαγάνδας. Ο Χοσρόου δουλεύει κυρίως με τη φωτογραφία, την κολάζ ζωγραφική και την ενημέρωση, συχνά στρώνοντας σύγχρονες εικόνες και φωτογραφίες, με στοιχεία που προέρχονται από Περσικά χειρόγραφα και Φαρσί καλλιγραφία. Με τη χρήση αυτού του συνδυασμού των γραφικών τεχνικών, ζωγραφική και φωτογραφία, ο Χασανζαντέ δημιουργεί ένα οπτικό ιδίωμα, σχεδόν σαν pop-art, με το οποίο τονίζει το όραμά του. Η ιδιότυπη και κριτική ανάλυση στη ζωγραφική του, τον έχει κάνει όχι και πολύ αγαπητό από το ιρανικό καθεστώς. Από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι η τέχνη του εκτίθεται κυρίως εκτός Ιράν, παρά την έμφαση της στην σύγχρονη ιρανική κοινωνία, την χρήζει ενδιαφέρουσα, αν και έχει μία κάπως ανήσυχη σχέση με τον κόσμο της τέχνης των Δυτικών χωρών.

Khosrow Hassanzadeh (b. 1963) is one of Iran's leading contemporary artists and is one of the few Iranian artists that are successful in the West despite the fact that Hassanzadeh has deliberately chosen to live and work in Iran. His paintings focus on political and social developments in his country, and tie in intimately with his own personal experiences and vision.
A former fruit seller and volunteer soldier, Khosrow Hassanzadeh cuts an unusual figure in Tehran's elite art scene. Treating subjects as diverse as the Iran-Iraq war, murdered prostitutes, women in chadors and Iranian wrestlers, Hassanzadeh's multi-layered, humanist works place individuals at the centre of things and examine harsh political realities.
His Iranian background is his principal inspiration: in his work he concentrates on events linked to the culture and recent history of Iran. Hassanzadeh does not avoid sensitive subjects in his art. Additional themes that are found in his paintings include the recent war against terrorism and the accompanying image of Iran from a Western perspective. Khosrow’s paintings and screen prints offer a visual commentary, at once personal and political, from inside Iranian society.
Khosrow Hassanzadeh’s work contains many references to Iran’s visual religious culture and the visual imagery of state propaganda. He works primarily with photography, collage, painting and mixed media, often layering contemporary images and photographs with figures drawn from Persian illuminated manuscripts and Farsi calligraphy. By using this mix of graphic techniques, painting and Photoshop, Hassanzadeh creates a visual idiom, almost like pop-art, with which he emphasises his vision. His idiosyncratic and critical analyses have made him little-loved by the Iranian regime. On the other hand, the fact that his work is mainly exhibited outside Iran despite its focus on contemporary Iranian society makes for an intriguing, though slightly uneasy relationship with the Western art world.

Much of the information for this post has been taken from here .
Πολλές από τις πληροφορίες για αυτή την ανάρτιση έχουν ληφθεί από εδώ .

3 σχόλια:

  1. Πολύ καλός καλλιτέχνης ο Χασανζαντε
    είχα την τύχη να δω μια έκθεση του με την σειρά τέρροριστς" και "πρόστιτιουτς" στο Γαλλικο Ινστιτούτο της Δαμασκού.
    το εικαστικό του ιδίωμα είναι πολύ μεγάλου φάσματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλη μου σου βγάζω το καπέλο μου για τις γνώσεις που έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. είναι απλά ο χώρος μου αγαπητέ φίλε νόστε και τυχαίνει να ξέρω μερικά πράγματα. όπως επίσης τυχαίνει να έχουμε κοινό ένα πεδίο αναζητήσεων.
    παρακολουθώ πάντα με ενδιαφέρον τις αναρτήσεις σου.
    να σαι καλά και καλή συννέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή