ένα μη κερδοσκοπικό και μη εμπορικό πολιτιστικό ιστολόγιο - a non profit and a non commercialized cultural blog

Τρίτη, 25 Αυγούστου 2009

Η Μονή Αγίου Αναστασίου στο κατεχόμενο χωριό Περιστερωνοπηγή Αμμοχώστου-The Monastery of St. Anastasios in Turkish occupied Peristeronopigi, Famagusta

Το κατεχόμενο χωριό Περιστερωνοπηγή είναι κτισμένο στον κάμπο της Μεσαορίας και βρίσκεται 23 περίπου χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πολής της Αμμοχώστου.

The Turkish occupied village of Peristeronopigi is built in the plain of Mesaoria located 23 kilometers northwest of the city of Famagusta.

Στην περιοχή έζησε ο Άγιος Αναστάσιος ο οποίος θεωρούνταν προστάτης του χωριού. Ο Άγιος Αναστάσιος ήταν ένας από τους 300 Αλαμάνους αγίους που ήρθαν στην Κύπρο από την Παλαιστίνη κατά το 12 ο αιώνα. Ο Άγιος έζησε σε ένα σπήλαιο στο βόρειο άκρο της Περιστερωνοπηγής. Αυτό το σπήλαιο αποτέλεσε τη βάση για την αρχική εκδήλωση σεβασμού προς τον Άγιο όταν ζούσε ενώ μετά τον θάνατό του, κατά τον 15 ο αιώνα κτίστηκε εκκλησία προς τιμήν του, η οποία, με τη δημιουργία κελιών για μοναχούς, μετατράπηκε σε μοναστήρι.

Saint Anastasios lived in this area and is considered the guardian of the village. Agios or Saint Anastasios was one of the 300 Alaman saints who came to Cyprus from Palestine in the 12th century. The Saint lived in a cave at the north end of the village of Peristeronopigi. This cave was the basis for the initial development of respect towards the Saint while he was alive, while after his death, during the 15th century a church was built in his honour, which with the creation of cells for monks, it was turned into a monastery.
 

Ο εισερχόμενος την είσοδο του Ναού κατεβαίνει εννιά σκαλοπάτια στη βάση των οποίων βλέπει άλλο σπήλαιο, λαξευμένο σε βράχο, ο οποίος είναι επικαλυμμένος με ασβεστόπηλο και διατηρείται μέχρι σήμερα. Έχει στενόμακρο εμβαδόν και καμαρωτή στέγη, που στηριζόταν στο μέσο με μια κολώνα ύψους δύο μέτρων. Η κολώνα στηριζόταν σε ένα κιονόκρανο κορινθιακού ρυθμού και πάνω της πατούσαν οι αρρώστοι, αγκάλιαζαν την κολώνα και περιστρέφονταν τρεις φορές γύρω από αυτήν για να γιατρευτούν από τις νευραλγίες και τους πόνους.

A person entering the entrance of the church goes down nine steps and on their base he or she will see another cave carved into the rock, which is coated and whitewashed and it survives up until the present. It is a narrow place and has a vaulted roof, which in the middle was based on a column that had a height of two meters. The column was based on a Corinthian column which was stepped on by the sick who embraced the column and rotated three times around it in order to heal from the pain and neuralgia.


Στη νότια πλευρά του σπηλαίου, κάτω από μια πεζούλα βρίσκεται ο τάφος του Αγίου Αναστασίου. Πριν την Τουρκική εισβολή υπήρχε εικόνα του Αγίου τοποθετημένη στην πεζούλα, μαζί με τα ξύλινα εργαλεία που χρησιμοποιούσε ο Άγιος όταν ύφαινε σακιά. Τα εργαλεία αυτά πιστεύεται πως έχουν θεραπευτικές ιδιότητες και τα έτριβαν στα πονεμένα μέλη τους όσοι ζητούσαν τη βοήθεια του Αγίου για θεραπεία. Το σπήλαιο, ο Ναός και τα κελιά περικλείονται από ένα μεγάλο τετραγωνικό χώρο μέσα στον οποίο μεταφέρθηκαν κιονόκρανα, κεφαλές ζώων, σπόνδυλοι κιόνων και μια πέτρινη λάρνακα.

On the south side of the cave, under a stone bench the tomb of Saint Anastasios is to be found. Before the Turkish invasion an icon of the Saint was placed on the stone bench, along with the wooden tools used by him when weaving bags. These tools are believed to have therapeutic properties and they were rub on the aching part of the body by those who requested the assistance of the Saint for their treatment. The cave, the church and the cells were enclosed within a large square space in which columns, animal heads, vertebrae columns and a stone urn were to be seen.

Μια επιγραφή μαρτυρεί πως με επιστάτη του μοναστηριού τον Λεόντιο και με διακοσμητή το ζωγράφο Φιλάρετο, ο Ναός στολίστηκε με όμορφο εικονοστάσι, διάφορες εικόνες στους τοίχους και στασίδια. Μετά τον θάνατο του επιστάτη Λεοντίου, κατά το 1800, το μοναστήρι διατηρούσε κοπάδι με πρόβατα, κατσίκες, τράγους, κ.λ.π. Το 1875 στο μοναστήρι του Αγίου Αναστασίου λειτούργησε ελληνικό σχολείο, ενώ μέχρι τότε τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο του Λευκονίκου.

An inscription in the church shows that with the caretaker of the Monastery Leontios and iconographer and decorator Filaretos, the church was decorated with a beautiful iconostasis, various icons on the walls, and pews. After the death of the caretaker Leontios, in 1800, the Monastery had a flock of sheep, goats, rams, etc. In 1875 the Monastery of Agios Anastasios operated a Greek school, until then the children of the village of Peristeronopigi went to school at the village of Lefkoniko.

Κατά τη μέρα της γιορτής της μνήμης του Αγίου Αναστασίου, στις 17 Σεπτεμβρίου, πλήθος προσκυνητών από τα χωριά της Μεσαορίας και τα ορεινά χωριά της Πιτσιλίας και της Μαραθάσας πλημμύριζαν την Περιστερωνοπηγή και τιμούσαν τον Άγιο.

During the feast day of the memory of Saint Anastasios, on the 17th of September many pilgrims from the villages of the plain of Mesaoria and the mountain villages of the regions of Pitsilia and Marathasa swamp the village of Peristeronopigi in order to honour the saint.


Το 1953 ένας καινούριος μεγάλος και περίλαμπρος Ναός αφιερωμένος στον Άγιο Αναστάσιο κτίστηκε δίπλα από τον Μεσαιωνικό Ναό στην αυλή του μοναστηριού.

In 1953, a new, large and resplendent church dedicated to Saint Anastasios was built next to the medieval church of the Monastery.
 

Με την Τουρκική εισβολή του 1974 και οι δύο Ναοί της Μονής του Αγίου Αναστασίου βεβηλώθηκαν και λεηλατήθηκαν. Πρόσφατα ανακαλύφθηκαν στην Ιαπωνία στο Κολέγιο Τέχνης Κanazawa τα βημόθυρα της παλαιάς εκκλησίας της Μονής του Αγίου Αναστασίου. Σημερα το μοναστήρι του Αγίου Αναστασίου χρησιμοποιείται ως στάβλος ζώων.


 With the Turkish invasion of Cyprus in 1974, both churches of the Monastery of Saint Anastasios were desecrated and looted. Recently, the stolen sanctuary doors of the old church of the monastery of Saint Anastasios were discovered in Japan at the Kanazawa College of Art. Today the Monastery of Agios Anastasios is used as an animal pen.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου