ένα μη κερδοσκοπικό και μη εμπορικό πολιτιστικό ιστολόγιο - a non profit and a non commercialized cultural blog

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

Η Μονή του Αγίου Γεωργίου του Πυργώτη στο χωριό Κούκλια της Πάφου - The Monastery of Saint George Pyrgotis at the village of Kouklia in the district of Paphos


Η Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου του Πυργώτη ήταν ένα από τα τέσσερα Σιναΐτικα Μετόχια της Κύπρου και είναι γνωστή και ως Μονή του Αγίου Γεωργίου των Σιναϊτών. Βρίσκεται μέσα στο Κρατικό Δάσος Ραντί στα νοτιοδυτικά παράλια της επαρχίας Πάφου, στην περιοχή του χωριού Κούκλια, και κοντά στις εκβολές του Χα-Ποταμιού. Σήμερα σώζεται μόνο ο μικρός και απλός πετρόκτιστος Ναός της Μονής ο οποίος λειτουργεί ως ξωκλήσι. Ο Ναός της Μονής του Αγίου Γεωργίου του Πυργώτη είναι κτισμένος σε χαμηλό επίπεδο, σε βαθούλωμα της γης, και για να τον αντικρίσει κανείς θα πρέπει να τον πλησιάσει σε απόσταση 200ων μέτρων.
Επιγραφή στο υπέρθυρο της εισόδου του περιβόλου δίνει τη χρονολογία 1609 ως έτος ίδρυσης της Μονής. Στις 29 Ιουλίου του 1769 περιήλθε στη Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, αφού την έλαβε ως Μετόχι από τον Πάφου Πανάρετο ο Σιναΐτης ή Πυρκώτης Μοναχός Παγκράτιος. Από τότε η Μονή έγινε γνωστή ως Μονή Αγίου Γεωργίου του Πυργώτη αφού πήρε αυτή την ονομασία από τον Μοναχό Παγκράτιο τον Πυρκώτη, ο οποίος ήταν και ο πρώτος Σιναΐτης ηγούμενος της Μονής. Στις 15 Νοεμβρίου του 1879 ήλθε από τη Μονή του Σινά ο Έξαρχος Γρηγόριος και ενοικίασε τη Μονή για έξι χρόνια στον γιο του Πρωτόπαπα του χωριού Νικόκλεια, Χ' Χριστοφή, έναντι του ποσού των δύο χιλιάδων γροσίων ανά έτος, παρουσία του Επιτρόπου Χ'' Ισμέττη Ζυμπουλάκη. Περί το 1930, ο Ναός του Αγίου Γεωργίου του Πυργώτη ανακαινίστηκε από τον Σιναΐτη Δανιήλ, ηγούμενο του Σιναΐτικου Μετοχίου της Αγίας Παρασκευής, το οποίο βρίσκεται στο χωριό Βασίλεια της επαρχίας Κυρηνείας. Ο Ναός ανακαινίστηκε και πάλι πριν μερικά χρόνια με προσωπικά έξοδα ιδιώτη επιχειρηματία. Ευαγγέλιο της Μονής το οποίο αφιερώθηκε από τον Παγκράτιο, φυλάσσεται σήμερα στη Μητρόπολη Πάφου.

Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου του Πυργώτη λειτουργείται δύο φορές τον χρόνο. Στις 23 Απριλίου (αν η εορτή πέσει μέσα στη Σαρακοστή, μετατίθεται στην Δευτέρα της Λαμπρής), και στις 25 Νοεμβρίου.


The Monastery of Saint George Pyrgotis was one of the four Sinai Dependencies in Cyprus and is also known as the Monastery of Saint George of Sinai. It is located within the Ranti National Forest at the southwest coast of Paphos, within the village of Kouklia, and near the mouth of the Ha- Potami River. Today, the only thing left of the monastery is its small and simple stone-built church, which serves as a chapel. The church of the Monastery of Saint George Pyrgotis is built on a low level in an earth depression, and for some-one to be able to see it, one should get as close as 200 meters away from it.
An inscription above the entrance of the enclosure gives the date 1609 as the year in which the monastery was founded. On July 29, 1769 it came into the hands of the Monastery of Saint Catherine in the Sinai, after having been given as a Dependancy by the Bishop of Paphos, Panaretos to the Sinai Monk Pankratios who was also known as Pyrkotis (the Cypriot version of the Greek name Pyrgotis). Since then, the monastery became to be known as the Monastery of Saint George Pyrgotis after it got its name from the monk Pankratios Pyrkotis, who was its first abbot from the Monastery of Sinai. On November 15, 1879, the Exarch of the Monastery of Sinai, Gregory, came to Cyprus and rented the Monastery of Saint George Pyrgotis, for six years, to the son of the priest of the village of Nikokleia, hadji Christofis, for the sum of two thousand piastres per year under the Commissioner hadji Ismettis Zimboulakis. Around 1930, the church of Saint George Pyrgotis was renovated by the Sinai Monk Daniel, abbot of the Sinai Dependency of Saint Paraskevi, located in the village of Vasilia in the Kyrenia district. The church was again renovated a few years ago with the personal expenses of a private citizen. A Gospel of the Monastery which was dedicated by Pankratios,  is currently kept in the Bishopric of Paphos.

The church of Saint George Pyrgotis is operated twice a year. On April 23rd (if the holiday falls within the period of Lent, it's postponed to Easter Monday) and on the 25th of November. 

1 σχόλιο:

  1. Καλημέρα !
    Επισκεφτείτε το νέο Ελληνικό και Ορθόδοξο ιστολόγιο “ΑΘΕΪΑ, η άρνηση της αλήθειας”. Γίνετε μέλη και καταθέστε τις απόψεις σας.

    http://eatheia.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή